Effe een tussendoortje

27 september 2017 - Nairn Falls Provincial Park, Canada

Vandaag hebben we er een fikse reisdag van gemaakt. Vroeger dan anders op gestaan om de rit naar Lilooet te maken. Onderweg verschillende gebieden gezien. Na  Clearwater komt laagland in beeld. Het lijkt een beetje op Frankrijk, de Drome en daarna  Alpes Maritimes  maar nu veel droger. De bosbranden van deze zomer zijn duidelijk zichtbaar. Heel triest om te zien.   Maar wat ook erg is, is het werk van een bepaalde kever die heel veel ravage aanricht in de bossen. De naaldbomen verkleuren bruin en sterven af.

Ons plan was om Lilooet te overnachten maar we kwamen al om 2 uur in de middag aan. Aangezien het gebied niet aantrekkelijk is om daar de middag met wandelen door te brengen, zijn we richting Whistler gereden. Een super besluit , want dit bericht komt van een zeer rustige camping in een National Park ( Nairn)   Circa 35 km voor Whistler. Bij een kampvuur, een goed glas ( lees fles) wijn (Álamos) ( bedankt Sylvia en Bram!!!!), muziek van Lizz Wright (bedankt Peter en Anita) en een schitterende sterrenhemel ( bedankt ...... ja wie? ) Vandaag dus iets meer tekst dan foto's  maar dat wordt zeker de volgende dagen wel gelijk getrokken. We gaan nu zeeeer tevreeeeden slapen. Trustuh

1. Alice en Robert:
    28 september 2017
    Het is dus waar als je een andere afslag neemt of verder gaat dan gepland krijg je de meest mooie dingen te zien! En daarna nog een extra beloning ;-) alle mooie dingen komen in 3en; wijn, muziek en sterrenhemel. Geslaagde dag dus.
  2. Janice:
    29 september 2017
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten! Ben benieuwd naar het volgende verslag. Hoop dat jullie nog beren zien!